Anadolu
Grubu’nun ana hissedarı olduğu Türkiye, Orta Doğu, Orta Asya ve Pakistan’da 10
ülkede toplam 26 fabrika ve 8500’e yakın çalışanıyla faaliyet gösteren
Coca-Cola İçecek (CCI), 2019 yılına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.
CCI’ın satış hacmi 1,3 milyar ünite kasa olarak gerçekleşti. Net satış geliri %15
yükselerek 12,25 milyar TL’ye ulaşırken, FAVÖK ise %19 ile gelirlerin üzerine
artış göstererek 2,28 milyar TL oldu.
Coca-Cola İçecek CEO’su
Burak Başarır, 2019’da zorlu
makroekonomik koşulların CCI’ın faaliyet gösterdiği ülkelerde de etkili olduğunu,
ancak başarılı pazar uygulamaları ve ürün portföyünün etkin kullanımı sayesinde
üst üste üç yıldır kaliteli büyüme hedeflerine ulaştıklarını ifade etti. Faaliyet
gösterdikleri ülkelerin performansına ilişkin değerlendirmesinde Başarır, en
büyük pazarları olan Türkiye’de gazlı içecek
kategorisindeki büyümeyi tekrarladıklarının altını çizdi. Başarır, CCI’ın ikinci
büyük pazarı olan Pakistan’da ise zorlayıcı makroekonomik koşullara rağmen daralan
gazlı içecekler pazarında paylarını artırdıklarını, Orta Asya’da ise Kazakistan
ve Azerbaycan’ın sonuçlara önemli katkı sunduğunu belirtti. Güvenlik ve politik
dalgalanmanın devam ettiği Orta Doğu’da ise CCI, tüm olumsuzluklara rağmen büyüme
kaydetmeyi başardı.
2020’ye baktığımızda, sağlıklı gelir
büyümesi ve disiplinli maliyet tasarrufu yoluyla kaliteli büyümeyi sürdürmeyi planladıklarını
ileten Başarır, “Sermaye yatırım getirisini artırırken, güçlü bilanço yönetimi
ve serbest nakit akımı yaratmaya odaklanmaya devam edeceğiz. Operasyonlarımızı
yürüttüğümüz pazarların yeni risklere açık olduğunu biliyoruz, ancak zorlu
koşullara karşı artan bağışıklıkla birlikte daha etkin, etkili ve ihtiyatlı
olmak için önlemler alıyoruz” dedi.